17-11-2008, 07:54 PM
Ehhh... så omstændige er de ikke hellere allevegne. Jeg fik installeret en rød sekundviser i min gl. Daytona og skiftet den til originalen igen når jeg solgte uret - hos en AD. Har fået bestilt en del diverse stumper gennem AD´s - uanset hvad de officielle regler siger, la´ ting sig at gøre.
Ellers er der noget som hedder eBay.com hvor slet ikke alt er fup og falsk; man kan finde en del originale Rolex stumper i lukkede originalemballager. Og oftest for fornuftige priser.
Når du har købt sekundviseren derfra, kan enhver urmager skifte den - der er ikke meget mystik om Rolex´ mekanik (bortset fra behov for et-par specielle justeringsværktøj og åbnere.
Yacht Master kasse er de samme 40 mm i diameter som alle Rolex sportsure.
Malingens holdbarhed i viseren lyder meget interessant, men har ikke meget at gøre med realiteterne.
Jeps - go ahead.
Personligt synes jeg at den her slags moderate modifikationer er OK - specielt når uret kan bagefter sættes i original stand uden store armbevægelser.
Hilsen - John
Ellers er der noget som hedder eBay.com hvor slet ikke alt er fup og falsk; man kan finde en del originale Rolex stumper i lukkede originalemballager. Og oftest for fornuftige priser.
Når du har købt sekundviseren derfra, kan enhver urmager skifte den - der er ikke meget mystik om Rolex´ mekanik (bortset fra behov for et-par specielle justeringsværktøj og åbnere.
Yacht Master kasse er de samme 40 mm i diameter som alle Rolex sportsure.
Malingens holdbarhed i viseren lyder meget interessant, men har ikke meget at gøre med realiteterne.
Jeps - go ahead.
Personligt synes jeg at den her slags moderate modifikationer er OK - specielt når uret kan bagefter sættes i original stand uden store armbevægelser.
Hilsen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)