28-10-2008, 05:58 PM
Jeg er ikke expert på disse nyere Seamastere men....
Den kom på markedet i ca 1993 og er ændret/opdateret mange gange siden.
Grundlæggende samme design, men forskellige farver, visere, skiver - der er jo også flere størrelser at vælge imellem. De små er ret billige fordi mange foretrækker den største!
Prøv at gå ind på salgssiderne og søg på Seamastere fra 6-14 K så vil du se forskellige modeller.
Hvis du vil se mange flere så søg i handlede ure!
Giv dig tid og studer det hele nøje. Vær opmærksom på at du let kan spare rigtig meget ved at købe et lidt brugt ur - eller ved at købe via internet - eller såmænd blot ved at undersøge rabat muligheder i butikkerne.
En quarts Omega Seamaster i stor størelse skal du kunne finde brugt i flot stand til under 7 K og en med mekanisk værk med den gamle caliber 1120 (som er er super godt og dejligt værk) til under 9 K.
Personligt ville jeg lede efter en god brugt Seamaster Automatic i god stand med boxe og papirer - og fx. give 8.5 K for den. Jeg er overbevidst om at en der gider lave det research du laver nu senere vil fortryde køb af et quartsur, men vil du have sådan et så køb det brugt til fx. 6.5 K.
Det kan godt være fart på Vintage Seamastere:
Beskrivelse:
Mærke og model: Omega Seamaster Automatic Chronograph
Årgang: 1972
Kasse: ”Barrel Shape” kasse med mat slibning i renoveret stand.
Højde: 15,1 mm
Diameter: 38 mm uden krone
Skive: sort med hvid T-skala og usædvanlig spændende subdails og visere i flot stand
Rem: Original Omega lænke
Caliber: Automatic 1040
Caliber nr.: 34258885
Ref. Nr.: ST 176.0007

vh Baun
Den kom på markedet i ca 1993 og er ændret/opdateret mange gange siden.
Grundlæggende samme design, men forskellige farver, visere, skiver - der er jo også flere størrelser at vælge imellem. De små er ret billige fordi mange foretrækker den største!
Prøv at gå ind på salgssiderne og søg på Seamastere fra 6-14 K så vil du se forskellige modeller.
Hvis du vil se mange flere så søg i handlede ure!
Giv dig tid og studer det hele nøje. Vær opmærksom på at du let kan spare rigtig meget ved at købe et lidt brugt ur - eller ved at købe via internet - eller såmænd blot ved at undersøge rabat muligheder i butikkerne.
En quarts Omega Seamaster i stor størelse skal du kunne finde brugt i flot stand til under 7 K og en med mekanisk værk med den gamle caliber 1120 (som er er super godt og dejligt værk) til under 9 K.
Personligt ville jeg lede efter en god brugt Seamaster Automatic i god stand med boxe og papirer - og fx. give 8.5 K for den. Jeg er overbevidst om at en der gider lave det research du laver nu senere vil fortryde køb af et quartsur, men vil du have sådan et så køb det brugt til fx. 6.5 K.
Det kan godt være fart på Vintage Seamastere:
Beskrivelse:
Mærke og model: Omega Seamaster Automatic Chronograph
Årgang: 1972
Kasse: ”Barrel Shape” kasse med mat slibning i renoveret stand.
Højde: 15,1 mm
Diameter: 38 mm uden krone
Skive: sort med hvid T-skala og usædvanlig spændende subdails og visere i flot stand
Rem: Original Omega lænke
Caliber: Automatic 1040
Caliber nr.: 34258885
Ref. Nr.: ST 176.0007

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)