Guldgravning på QXL
Baun Skrev:Hvis nu Elbæk - som han kortvarrigt troede - havde købt noget skidt - havde han så tabt auktionen...

Ja ikke for at være polemisk - men havde han?

vh baun
Næh - så havde han vundet auktionen (det gør den som har højeste bud) men fået noget møg ud af det.
Det er et helt anerkendt ord du og et par andre sprog puritanere er oppe mod du.
Har du/I overvejet at blive en af vridserne i ekstrabladets bagside Icon_e_biggrin
SÅ ingen surhed fra nogen (Baun tåler det givet) - diskutionen er jo kun for sjov.

Hus til salg - NÆH - jeg synes det er til købs og det hedder det på flamsk - Den holder ikke - Visse ord har vundet hævd - herunder at vinde en auktion.

Jeg har fattet at man sagtens kan være taber når man vinder auktioner. Man kan både tabe ved at betale for meget og ved at købe sig fattig i ludomani på auktioner - men hver gang man har højeste bud er man vinder af auktionen.

Der er i øvrigt tilmed et anerkendt engelsk/amerikansk udtryk - Winners curse - vinderens forbandelse - som er udtryk for en auktionsvinder som som vinder en auktion hvor betingelserne er så dårligt kendte, at auktionen bliver vildt overbetalt - men det er stadigt Winner's Curse og ikke "loser's bad luck" (winners curse kan slås op i Wilkipedia)

Man vinder ganske tilsvarende også udbuds-runder (licitationer) - selvom virksomheden der vinder kan gå konkurs på at have budt for lavt.

Jeg husker min gamle lærer som var hyle stolt over at han vidste man gik i byen for at købe ind og så dybt ned på alle dem der om lørdagen skulle ud at handle.
Sprog er noget malende noget - skiftende og spændende.

Der er masser at rakke ned på - ord som Rajn hele dagen i TV og "alle dem som stemmer på Obama (De)" o.s.v - men ord der har mange års hævd og ikke er latrinære skal man ikke brokke sig over, med mindre man vil ligne min gamle lærer - og han var ikke til efterfølgelse Icon_cool Icon_e_biggrin
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Guldgravning på QXL - af Elbæk - 23-10-2008, 05:01 PM
[Intet emne] - af Claus_K - 23-10-2008, 05:05 PM
[Intet emne] - af Elbæk - 23-10-2008, 05:24 PM
fint Vintage Omega - af baun - 23-10-2008, 05:40 PM
Re: Guldgravning på QXL - af hannover_dk - 23-10-2008, 06:06 PM
[Intet emne] - af Mif - 23-10-2008, 10:45 PM
Re: Nogen gange vinder man - andre gange taber man?? - af hannover_dk - 23-10-2008, 11:27 PM
[Intet emne] - af Speedy - 24-10-2008, 11:28 AM
[Intet emne] - af hannover_dk - 24-10-2008, 12:02 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)