21-10-2008, 10:06 PM
Baun Skrev:Ja 1968 - jeg var 18 og købte den fordi jeg skulle til Gardasøen og dykke - og min søn har den stadigt på armen ret oftehannover_dk Skrev:De billigere Schweizer kronografer var ikke automater - det var typisk manuelle med Landeron 48 eller Valjoux 7733 og jeg husker umiddelbart at jeg købte en sådan Schweizersag kronograf med landeron 48 omkring 1968 og mener den har kostet ca 4-500 kroner som ny dengang
Til sammenligning kostede en Speedmaster kaliber 861 manuel i 1968 ca 500 CHF eller op mod 2.500 kroner med dagens kurs ?
vh
Hold da kxxt gamle ven - i 68... !!!! - i 71 blev jeg komfiremeret og fik en Certina manuel two tone skive til vel 2-300 kr i flot gave fra mine bedsteforældre!
Jeg mener kursen på $ først i 70'erne var 7-8 kr... så Heuer chronografer har nok kostet 1500 - 2000 kr på det tidspunkt - hvilket pristalsreguleret vel kan blive ca. 10 gange så meget idag!
Men jeg tror sko var billigere dengang!
vh Baun
Heuer - 10* 1500 eller 2000 - og dermed omkring 17.500 dkk - lyder jo pristalsreguleret helt rigtigt stadigt faktisk? Lækre ure i reklame
Jeg mindes ikke at ha købt sko den gang - jeg tror det var noget min mor gjorde for mig selv da jeg var 18 - mærkeligt - men jeg husker det ikke
Det var noget med brede lyse såler - lyst ruskind og bred næse som gik godt med fløjlsbukser
vh John
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)