15-10-2008, 09:42 PM
Magnum Skrev:Hvis det er den alm. caliber 1120, og det bare er rens af værket, så er 2000kr dyrt, men jeg synes det er ok hvis prisen er incl krone, He-ventil, pakninger og polering/mattering.OK kender ikke caliber 2500 problemerne nær godt nok, så den køber jeg helt - svaret fra mig gik på et 2892 baseret (uden Co A) som 1120 - og der er 2000 kr dyrt.
Caliber 2500 er dyrere at få serviceret, da den er mere besværglig og urmageren skal være ekstremt omhyggelig med olien omkring co-axial delen. Bare mikro for meget, så skal det renses om= hele værk skilles næsten af igen, da man bl.a. smører i platinen.
Mange urmagere sender dem ind til Swatch Group pga dette, hvilket gør at prisen mange gange er nærmere de 2500-3000kr, da de altid skifter pakninger osv.
Er der som du skriver ny krone, He-ventil, pakninger - polering/matering prof gjort synes jeg også det er OK
Er det ren service (smørring og olieskift som det hed på biler i gamle dage) som dog er total adskillelse - så får jeg det som sagt for max 1000 - men vi er enige med alt det andet kan 2000 sikkert forsvares
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)