10-10-2008, 11:41 PM
Mikael Lange Skrev:så har jeg ca. 100k opbygget i ure, som jeg har rykket lidt rundt på i forskellige ure med tiden. det er min hobby-invest, og der skal ske meget før de ryger ind i den daglige økonomi (så ryger den ene bil nok først).Jo for pokker - sådan er det for langt flest af os, men det ændrer ikke ved at priserne - her og nu (et par år) vil påvirkes
Så mon ikke der altid er samlere som mig og flere af jer andre, der bare oplever et lidt sløvere marked, men ikke vil flytte ur-delen over i den sørgelige daglige hverdags-økonomi? så dårligt sidder vi da heller ikke i det i vores verden?
Mikael
Det "farlige" er hvis nogen tror ure er "safehaven"
Til en normal pension ud over folkepensionen behøves måske - afhængigt af levestandard - 3-10 mio i pensionsformue - og den skal ud med 200 - 600.000 kr per år i pensionstiden - hvilket ure er mindre egnede til
Men JO - de fleste herinde ef så "well off" at de ikke skal behøve ændre ur-vaner på grund af krisen
Som et lille tillæg (nok unødvendigt) kan man sige, at ingen skal tro at dette her bare er "hysteriske kællinger" og småsparere som sælger aktier for at søge ly i noget andet. De tab vi ser her, inkluderer i høj grad de højest uddannede investeringschefer i pensionskasser o.s.v. så - for mig - er panikken stadigt lidt mystisk - VED NOGEN NOGET vi andre ikke ved må man spørge
ML - du har ret - alm ur-vilde -mennesker skal ikke påvirkes overhovedet her og nu
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)