02-10-2008, 09:45 AM
Geodoc Skrev:Baun Skrev:Hvis man gerne vil fremhæve sin egen skønhed kan det jo skabe kontrast at bære et grimt ur...Tror du er inde på noget af det rigtige.![]()
Jeg tror det er den væsentligste grund til at Flighmasteren er så efterspurgt af os omega tosser.![]()
Vi er forfængelige, men da det er svært at finde et Omega ur som ikke er kønnere end os (og dermed får os til at se lidt mindre pæne ud) - er de få "ikke så flotte" modeller meget efterspurgte!![]()
Det er den eneste logiske grund til at jeg holder af mine Chronostopper!
vh Baun
For mit eget vedkommende er jeg nok blevet ur interesseret på en akavet måde:
Min Seamaster Chronostop gik "spot on" i 38 år, under hæmningsløse afstraffelser,
uden nogen som helst service, og havde aldrig set en urmager.
Så blev den sat i stand, alene fordi den var blevet hærget.
Uret går nu på 41'tyvende år med en præcision, der får et moderne ur til at ligne en "slingrefis".
... jeg ka' bar' ik' la' vær' at holde af det ur![]()
Til gengæld må jeg erkende, at der i mit Speedmaster segment er ure, der udfordrer mine grænser.
Tror faktisk aldrig jeg anskaffer en Mark III
- Det ville i så fald blive et "samler ur", som jeg ikke ville gå med.
Men man ved aldrig. Mine vej kan jo krydses af en "grimrian", der behøver min omsorg![]()
Med venlig hilsen - Geodoc (samler af kiksede Omega'er)
Du smykker dig med lånte fjer Torben.
"Samler af kiksede Omegaer" og dog går du bevidst udenom den mest kiksede af dem alle - uden undtagelse, nemlig Omega Speedmaster Mark III
Du har en samling grimlinger, som vi er mange der holder af, ja du er nærmest som en adoptivfader og så udstøder du alligevel den grimmeste ælling af dem alle.
Jeg syntes det er total mangel på empati og forståelse af at det netop er de svageste/grimmeste der netop behøver din omsorg!
Du har dog også et ansvar over for Speedmaster racen som du burde tage lidt mere alvorligt, enhver kan jo tage sig af de kønneste børn
Her er et eksemplar som nu har fået et godt hjem, men der er flere derude der lever et lidt usikkert liv, så der er ingen grund til at du holder dig tilbage!

MK III og Flighty;

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)