30-09-2008, 02:39 PM
Baun Skrev:Nu går snakken jo igen om størelsen - og ja det er ikke stort. Stammer fra en tid, hvor små elegante ure var moden og stilen!
Og netop det med "Hvad er moden og stilen" får mig til at opponere, når en (HG vistnok, men det kunne være hvem somhelst) siger - for småt til min arm. Det tror jeg nu ikke. I 30'erne gik også store og kraftige mænd med den slags ure og fandt dem passende.
Nej det er nok mere "For småt efter min smag" - eller måske "for småt til min stil".
vh Baun
Når jeg skriver at størrelsen ikke passer på min arm, uden at have prøvet det - så er det fordi at jeg har svært ved at forlige mig med ure under 34-35mm. Det bliver for småt og ikke behageligt at have på.
Uret kan da stadigvæk være flot, lækkert og/eller et godt mærke, men det ændre ikke min holdning til størrelsen.
Samme holdning har jeg til remmen, hvis den bliver for smal (eller for bred) føles det ikke rigtigt. Ja jeg sidder lige og tænker: Så kunne jeg lige så godt have et armbånd på.
At Jacob har valgt dette smukke ur og at han kan få glæde af det, er fint med mig
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)