30-09-2008, 08:57 AM
Elbæk - respekt...
Igen har du med tålmodighed og kærlighed fundet et gammelt smukt ur og "opdateret" det på en fin måde.
Nu går snakken jo igen om størelsen - og ja det er ikke stort. Stammer fra en tid, hvor små elegante ure var moden og stilen!
Og netop det med "Hvad er moden og stilen" får mig til at opponere, når en (HG vistnok, men det kunne være hvem somhelst) siger - for småt til min arm. Det tror jeg nu ikke. I 30'erne gik også store og kraftige mænd med den slags ure og fandt dem passende.
Nej det er nok mere "For småt efter min smag" - eller måske "for småt til min stil".
Ordkløveri igen - denne gang, nej det tror jeg ikke. Hvis det var naturgivent at et ur altid burde stå i forhold til armen, så var det jo rigtigt. Men det er jo slet ikke tilfældet pt.
arm str og passende ur:
17 cm - ur 32 - 34 mm
18 cm - ur 34 - 36 mm
19 cm - ur 36 - 38 mm
20 cm - ur 38 - 42 mm
over 20 ur over 42
nej vel!
Per Bauns smag/stil - 34- 38 mm
Mads G smag/stil - 40 - 43 mm
John H. smag/stil - 35 - 42 mm
Elbæk smag/stil - bare det passer til tøjstil og humør...
Benny smag/stil ....øhhhh.... bare jeg kan lide uret!
ja - meget bedre
vh Baun
Igen har du med tålmodighed og kærlighed fundet et gammelt smukt ur og "opdateret" det på en fin måde.
Nu går snakken jo igen om størelsen - og ja det er ikke stort. Stammer fra en tid, hvor små elegante ure var moden og stilen!
Og netop det med "Hvad er moden og stilen" får mig til at opponere, når en (HG vistnok, men det kunne være hvem somhelst) siger - for småt til min arm. Det tror jeg nu ikke. I 30'erne gik også store og kraftige mænd med den slags ure og fandt dem passende.
Nej det er nok mere "For småt efter min smag" - eller måske "for småt til min stil".
Ordkløveri igen - denne gang, nej det tror jeg ikke. Hvis det var naturgivent at et ur altid burde stå i forhold til armen, så var det jo rigtigt. Men det er jo slet ikke tilfældet pt.
arm str og passende ur:
17 cm - ur 32 - 34 mm
18 cm - ur 34 - 36 mm
19 cm - ur 36 - 38 mm
20 cm - ur 38 - 42 mm
over 20 ur over 42
nej vel!
Per Bauns smag/stil - 34- 38 mm
Mads G smag/stil - 40 - 43 mm
John H. smag/stil - 35 - 42 mm
Elbæk smag/stil - bare det passer til tøjstil og humør...
Benny smag/stil ....øhhhh.... bare jeg kan lide uret!
ja - meget bedre
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)