28-09-2008, 07:50 PM
Mads Gjødesen Skrev:Du må jo alligevel være lidt interesseret i andres mening siden du spørger om Daytona er go for kvinder
Det er nok de færreste, der kan påstå, at andre folks meninger ikke vægter i et eller andet omfang (som Baun også pointerer). Men kan andre folks meninger påvirke mit køb af Daytona? Svaret er nej. Jeg synes i bund og grund bare, at det kunne være sjovt at høre jeres syn på Daytona til kvinder. Og havde I alle været store modstandere, så ville Daytona alligevel forblive mit kommende urkøb
Mads Gjødesen Skrev:Vi har haft diskussionen før mht. hvad Daytona´en udstråler. Det kan være to ting. Det ene er at man har købt drømmeuret efter mange overvejelser og stor researce. Den typer er jo cool nokDen anden type er "fætter smart i en fart" som vi alle sammen kender. Han har hørt at Daytona´en er URET hvis man er noget ved musikken og så må han da have sådan et uden eller at ane noget som helst om ure.
Jeg vil MEGET nødig forveksles med den sidste type, og det vil jeg meget let kunne blive da jeg er 32 år og går "smart" klædt
Jeg er klar over, at der sikkert render nogle "fætter smart i en fart" typer rundt, der udelukkende har købt uret, fordi de vil udstråle, at de har magt over tingene (eller hvad det nu er), men "fætter smart i en fart" har som regel også andre (flashy) ting, der afslører ham - han nøjes jo ikke med Daytona. Tror du kan være sikker på, at han nok skal gøre opmærksom på sig selv og/eller sine ting. Og lige netop dér ligger forskellen. Hvis jeg er ser en "fætter smart i en fart", så er jeg sjældent i tvivl. Hvis jeg derimod ser en fyr iført "smart" tøj og et Daytona, men som ellers ikke er prangende/pralende, så vil jeg da bare tænke, at han har en god stil og et lækkert ur.
Uanset hvad, så kan man nok ikke undgå at få "labels" sat på sig i div. sammenhænge. Nogle vil uden tvivl tro, at det er min fars/kærestes Daytona, andre vil bare tænke, at det er fedt ur, og igen andre vil ikke ane hvad det er, og enten kunne lide eller ikke kunne lide det - hvis de da overhovedet skænker det en tanke

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)