25-09-2008, 10:19 PM
Jeg syntes blot at termonologien "alle ures moder" var særdeles dårlig valgt når Rolex faktisk kom til relativt sent i "urhistorien".
Omega regnes for at starte som firme i 1848 - hvor grundlæggeren Louis Brandt startede med at lave ure.
Selve branded og navnet Omega blev registreret i 1894.
Omega lancerede faktisk Seamaster serien i 1948 for at fejre 100 året for virksomheden!
Jeg underkender ikke Rolex betydning for udviklingen af vandtætte ure, men at påstå at Rolex har været meget fremme i skoene og særlig inovative på en masse andre områder - holder ikke vand
Rolex kan en masse vedr. design, stabilitet, kvalitet og branding. De blev etableret kort efter år 1900 og fik navnet i 1908 så vidt jeg ved - længe efter at mange andre særdeles kendte mærker var startet.
Rolex er verdens mest kendte luksusur, men at kalde det alle ures moder - nix!
vh Baun
Omega regnes for at starte som firme i 1848 - hvor grundlæggeren Louis Brandt startede med at lave ure.
Selve branded og navnet Omega blev registreret i 1894.
Omega lancerede faktisk Seamaster serien i 1948 for at fejre 100 året for virksomheden!
Jeg underkender ikke Rolex betydning for udviklingen af vandtætte ure, men at påstå at Rolex har været meget fremme i skoene og særlig inovative på en masse andre områder - holder ikke vand
Rolex kan en masse vedr. design, stabilitet, kvalitet og branding. De blev etableret kort efter år 1900 og fik navnet i 1908 så vidt jeg ved - længe efter at mange andre særdeles kendte mærker var startet.
Rolex er verdens mest kendte luksusur, men at kalde det alle ures moder - nix!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)