25-09-2008, 09:45 PM
Baun Skrev:Morten G. Skrev:Jamen uden at ville fremstå frelst - jeg er tilstrukket af mange mærker. Fortis, GP, Panerai kort sagt ure med udstråling og nogle med historie - ja selv Omega. Men alle armbåndsures moder er Rolex!
Rolex blev født alt for sent til at være Omegas moder - du må finde en anden termonologi!
Rolex er nærmere en velbegavet efternøler!
vh Baun
Jamen jeg er vel klar over, at Omega leverede varen før Rolex - den til armen. 1900 var det ikke?
Men overskriften er favoritmærke. Og her er Rolex mit favoritmærke som forstod, at arbejde videre med armbåndsuret og se dets muligheder og fremtiden for denne måde at bære et ur på. At se dets praktiske muligheder i forskellige erhverv. Inovativt forståes her! Derfor tillader jeg mig at kalde Rolex for alle armbåndsures moder - uden at hænge mig i historiske decimale facts.
Dettte er endt med, at Rolex nok er det billigste 100% inhouse manufactur ur man kan købe. Et mærke der ikke benytter sig af indkøbte værker og ikke sælger værker til andre urproducenter.
En spændende historie.
Jeg er dog ikke frelst - og ligger ikke inde med en kuffert fuld af Rolex ure. Hvor der findes en urmager, der står jeg og trykker næsen flad. Der kunne jo være et ur der vil med hjem.....
Det var min 25 øre

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)