25-09-2008, 09:37 PM
Baun Skrev:Jeg skal ikke blande mig i diskusionen og COSC på nye ure. Her er det muligvis uinteresant!Ja men det svarer ganske til jeg skrev - om ikke jeg misser noget - det er værd at have med at gøre i vintage spørgsmål - men to ens Omega Vintage ure med og uden Cosc - som jo findes i rigt mål - men lille kaliber forskel i nummeret - der er der vel ikke idag målbar kvalitetsforskel
Men på Vintage ure er det ganske andreledes. Ikke kun pga. præcisionen (som jeg også finder væsentlig), men også fordi visse modeller jo er langt sjældnere i Certificeret version.
Det gælder i høj grad fx. en Omega Seamaster fra tidlig 50'erne - dobbelt pris for en Certificeret model - alt andet lige!
Certificeringen er en betydelig det af ur historien og var en meget vigtig konkurence parameter i 50 - og 60'erne.
Da Omega lancerede Constellations i 52 var det helt usædvanlig, at man kunnne lave ren hel serie i alle modeller Guld, Guld på stål og i ren stål - alle med værker, der havde opnået særlig udmærkelse i COSC certificeringen.
Rolex og Omega konkurerede meget om netop hvem der kunne opnå de bedste COSC resultater.
Fik jeg sagt min mening om COSC - Certificering!
vh Baun
Jeg tror heller ikke der var det dengang - det var COSC man betalte for og hvis de er sjældnere er de mere værd - helt enig
For nye ure - Stop Cosc op der hvor Steffen foreslog det (nej hvad siger jeg?)
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)