18-09-2008, 10:38 PM
Tukjær Skrev:pbr Skrev:Hvad med at supplere interessen med vintage divers - Omega f.eks. har nogle dejlige Seamaster modeller; 120, 200, 2000 Cosmic, 300 osv. ??
Du har ret Peter. Der er mange fede modeller, men jeg tør s.. ikke købe dem......
Kan godt følge dig - jeg ligger lige så stille og "lurer" på bugten efter sådan nogle, idet jeg synes, at de er fascinerende !!
Men når man så går dem nærmere efter i sømmene, så viser det sig ofte, at der kan stilles spørgsmålstegn ved deres originalitet.
Og dem, der er plausible er ofte i en meget dårlig stand eller også ender de altid med at være lidt udenfor min økonomiske formåen - i hvert fald indtil, jeg kommer i arbejde igen
Totalt off topic, så er jeg blevet lidt fascineret af et såkaldt "Hommage" ur (eller måske slet og ret "efterligning") der har taget udgangspunkt i den klassiske Omega 300 Diver fra 60´erne. Det er et Precista PRS-14 og forhandles og produceres af Timefactors.com.
Lige et billede til illustration:

OK - det er bestemt ikke noget "horologisk mesteværk", idet det har et ganske standard ETA værk. Men det er jo alligevel et ganske fornuftigt urværk og udførelsen af kasse, lynette, urskive osv. ser ud til at være rigtig flot og designet er MEGET tæt op af det originale Omega, uden at det er en direkte efterligning. Så vidt jeg kan se, så sælges det for godt 350 £ fra nyt. Kunne være et sjovt og udmærket daglig-ur, som ikke alle går rundt med
Hmmm............ du kunne jo købe sådan et - og når du så bliver træt af det, så kan du sælge det til mig til en rimelig pris
De originale Omega 300, jeg har set på bugten løber meget hurtigt op i 2-2.500 $ !! Og så kan man aldrig være 100% sikker på originaliteten.
Ved ikke hvad et originalt Omega 300 ville koste fra en seriøs forhandler, men er bange for, at det nok ville løbe op i MANGE kr. !!
Men hvis jeg skulle svare på, hvad der var mit ultimative ønskeur, så var det nok sådan et !! (og det skal nok lykkes engang !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)