Finjustere længden på IWC 3536 lænken
Jeg undrede mig lige lidt først, over IWC Aquastars lænke - som jeg synes er noget af det lækreste lænke jer har set - ikke kunne finjusteres. Den har jo et låsetøj uden de her pinde man kan forskyce lidt frem og tilbage som Rolex og næsten alle - eller i alle fald mange andre har.

IWC lænken er jo lavet så smart at der på bagsiden af hvert link er en lille låse-knap der trykkes ind - samtidigt med at man skubber på pinden i siden af ledet (dem der holder ledene sammen) så de rykker lidt ud og man kan få fat i dem og trække

Faktisk er de så lette at skubbe at jeg i et review havde læst - at det gik fint med tandstikkere - så hvorfor risikere at ridse med de ellers nydelige værktøjer der følger uret.

Hemmeligheden ved at finjustere lænken (som sikkert alle andre 3536 ejere end jeg ved Icon_e_confused) er, at der ved låsen sidder et led i 1,5 leds længde. Ved at skifte det ud med enten et almindeligt led (gøre den ½ kortere) eller med 2 almindelige (gøre den ½ længere) kan lænkes finjusteres til at sidde optimalt.

Man kan absolut ikke ved fejl både aktivere låseknappen på bagsen og trykke palen ud - så ingen risiko der.

Operationen tog ca. 2-3 minutter. Hvor mange andre lænker mon man uden sved og ridser kan gøre det med

Bare endnu mere tilfreds

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Finjustere længden på IWC 3536 lænken - af hannover_dk - 16-09-2008, 11:40 PM
[Intet emne] - af Christian Bentzen - 17-09-2008, 12:17 AM
[Intet emne] - af Peter - 17-09-2008, 02:54 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)