28-03-2013, 09:47 PM
Jeg har igennem en periode overvejet at købe et Rolex guld dress. Inden søgningen for alvor kan gå i gang har jeg brug for et overblik. Som udgangspunkt søger jeg enten 34 mm. eller 36 mm. i gult guld på læderrem.
Hvis jeg går efter 34 mm., så er mulighederne:
- Oyster Perpetual
- Air King
Hvis jeg går efter 36 mm., så er mulighederne:
- Datejust
- Day date
Er der nogen modeller, som jeg glemmer?
Jeg er godt hjemme i Rolex sport referencer samt deres forskelligheder inden for de samme referencer. Dette er bestemt ikke tilfældet inden for Rolex dress.
Derfor ville det være højst brugbart for mig med en referenceliste over de forskellige udgaver i samme serie, årgange – samt hvilke opdateringer uret har undergået, når referencen er ændret.
Videre er nedenstående spørgsmål taget fra toppen af mit hoved.
Er alle Rolex guld modeller som udgangspunkt i massivt guld – eller er noget af modellerne udført i gulddouble?
Hvorledes med skiven – Denne kan vel sagtens skiftes, hvis farven som udgangspunkt ikke lige er sagen?
Ellers modtages gode råd og vejledning og billeder meget gerne.
Hvis jeg går efter 34 mm., så er mulighederne:
- Oyster Perpetual
- Air King
Hvis jeg går efter 36 mm., så er mulighederne:
- Datejust
- Day date
Er der nogen modeller, som jeg glemmer?
Jeg er godt hjemme i Rolex sport referencer samt deres forskelligheder inden for de samme referencer. Dette er bestemt ikke tilfældet inden for Rolex dress.
Derfor ville det være højst brugbart for mig med en referenceliste over de forskellige udgaver i samme serie, årgange – samt hvilke opdateringer uret har undergået, når referencen er ændret.
Videre er nedenstående spørgsmål taget fra toppen af mit hoved.
Er alle Rolex guld modeller som udgangspunkt i massivt guld – eller er noget af modellerne udført i gulddouble?
Hvorledes med skiven – Denne kan vel sagtens skiftes, hvis farven som udgangspunkt ikke lige er sagen?
Ellers modtages gode råd og vejledning og billeder meget gerne.
Med venlig hilsen
Christian
Christian

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)