07-09-2008, 06:01 PM
ebsilon Skrev:Ja, tiderne ændrer sig. For nogle år siden blev alle "flippers" jo bandlyst her på forumet.
Men forumet har ændret sig meget siden jeg begyndte at læse her.
Til at starte med var her meget tale om ur-elskere der virkelig havde passion for deres ur - men min fornemmelse er, at man nu prøver og prøver alle mulige slags ure. Ja, og derfor klart sælger dem igen. Jeg får nok lidt slag over nakken nu, men jeg mener at det er lidt af en forkert indstilling. Flip - flop hele tiden. Er det så ikke mere handlerne med ure man går op i end det at have et lækker ur.
Ciao
Esben
Jeg tror nu du vurderer det lidt forkert!
Jeg tror såmænd vi alle er urelskere - men også at der er forskel på facinationen.
Nogen elsker at skifte lidt ud - andre bruger udskiftningen til at "forbedre" standarden i uresamlingen - andre igen facineres af hele tiden at prøve noget nyt. Det er der vel grundlæggende ikke noget galt i?
Men, på et eller andet tidspunkt finder man vel også den man vil giftes med (for nogen sker det ikke) og man bliver så tro - i hvert fald en tid. Og så er fordelen ved ure jo, at når man gifter sig med Omega -er der jo stadig rig mulighed for variationer!
Der er mange ret nye brugere i debatten nu - og det er da herligt - så derfor er fokus måske mere på udskiftninger end på at finde den eneste ene.
Omvendt kan du jo se at Loncar er lidt træt af at flippe rundt og gerne ville finde "den eneste ene".
Speedy - ville også ønske han kunne - men han er simpelthen stadig for varmblodig.
Hanover har gennem de seneste år hævet prisnuveauet en del og søger nu langt mere "særlige ure": Speedmaster 321, Rolex, og næste gang en IWC, men han vil ikke sælge - det må knægtene om som han siger.
Geodoc - vel indtil nu den mest målrettede og seriøse starter jeg har set - men er nu også nået til at man måske bliver nødt til at skifte lidt ud!
Mads, som vel nok den der er mest fokuseret på helt særlige og eftertragtede samlerure opgraderer til stadighed samlingen - men tror han kan begrænse det til 20 ure, som han mener alle kan få armtid! Jeg troede jeg kunne begrænse til 25 - men har nu rundet 50!
Der er flere andre, som også har snævret ind og er blevet mere målrettede ....
Og så er der mange der stadig prøver sig frem - intet galt i det - det er sjovt!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)