06-09-2008, 04:48 PM
Baun Skrev:... Baun! - Din hukommelse fejler intet.peter Skrev:HejSå vidt jeg husker passer mit Seamaster De Ville 18 guld med lænke perfekt både Geodoc og jeg selv
I skal ikke glemme håndledstykkelsen, når man vurderer hvordan et ur sidder på armen, da Geodocs håndled er en anelse tykkere end mit håndled og Mads håndled med, for et ur på 34 millimeter på Gedocs arm vil se ud som om Geodoc havde fundet sit konfirmationsur frem.![]()
MVH Peter
- og den ser ikke lille ud på armen.
Et rigtigt Dress ur skal se mindre ud på armen end et tool ur - altså efter min mening!
vh Baun
Ved urmødet i Nyborg lånte vi hinanden, henholdsvis X-33 og Seamaster De Ville (med læderrem).
Jeg tror ikke, at du var så besværet af X-33'erens 112 g, som du havde været under lån af din søns Seamaster 300 m chrono.
På nedenstående billede ses min nuværende kollektion.

Alene glassets diameter på Flightmasteren er 35 mm, og så kommer der "en masse ur udenom".
Det ses også, at jeg ikke har er et dress ur, som jeg kunne have udpeget som det mest bekvemme.
Jeg er på jagt, og på spring efter et sådant ur. Men du må tage i betragtning, at dette vil være:
"Et lille skridt for en Omega; men et gigant spring for Geodoc"
Indtil da, må jeg fastholde, at Titanium er et fremragende materiale til at gøre store tool ure lettere bærbare på håndleddet.
Alle ønskes en fortræffelig WE
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)