05-09-2008, 11:57 PM
DJmon Skrev:jeg kan godt se nu at det kunne ligne at skiven bare var med en mat struktur. nej det er et modsat ur.Jeg er helt enig - det er bestemt ikke almindeligt at det er skiven og ikke markeringerne som er tritium, Det er en omvendikus - og det gør den klart sjov.
jeg har skam ure med fine skarpe tritium markeringer,
men denne debat har da haft noget positivt i sig
fra at have ønsket jeg havde en normal skive synes jeg nu at den er rigtigt sjov. og der er flere fordel end ulemper ved designet. den er nemmelig skarp i alt lys.
Og da den samtidig er ret praktisk er jeg blevet ret glad for min nye beater jeg håber bare at få styr på det datoværk den begyndte at skifte kl 19:30 i aftes ?
jeg har så sat den tilbage og den har netop skiftet til lørdag så det kan være det går.
Hvor længe lyser den dog? Jeg mener den ser ud som noget fra før 1980 og med tritiums halveringstid på 12,5 år burde den jo ret hurtigt gå ud igen. (det er ikke tritium som lyser men fosfor - tritium er bare et som tricker fosforet)
Kan det passe den går ud efter 15-30 sekunder eller så - så tyder jo alt på at det er hele skiven som er tritium - og så - hvis der stadigt er nogen der holder ud i VORES tråd - HAR i set andre ure som har helmalet skive med Tritium - eller på anden vis selvlysende skive mon (jeg har som tidl. skrevet et Tag H quarts fra "gamle dage" men jeg tror ikke det er tritium)?
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)