05-09-2008, 06:15 PM
Vel nok et af de første LCD fra Schweiz, måske en sen 70'er. Få funktioner, men et ur skal jo også bare vise tiden
. Kan tydeligt huske digitalurene i stål som bare var "the blue flame" i starten af 80'erne, da jeg var en lille og meget elektronikinteresseret dreng. Dog var det Hongkong ure og japanske ure som Casio og Seiko som dominerede ihvertfald min omgangskreds. Min far bar et stort Seiko digitalur fra de sene 70'ere, og han har det stadig (dog i dårlig, men funktionsdygtig stand) i den originale dybblå velourboks... Jeg var helt vild med det ur dengang, men jeg gik også med et lille manuelt optrukket Timex
. Under alle omstændigheder synes jeg at dit Heuer er samlerværdigt, da LCD urene efter min mening har sin plads i den senere urhistorie, og at det er NOS (eller nok nærmere NIB) er jo absolut et stort plus. Tak for en spændende post med et specielt, sjovt og efter min opfattelse meget sjældent ur. Det vækkede en herlig nostalgisk følelse i maven - selvom det jo var disse ure som var med til at kvæle de ure vi skatter så højt idag.
God weekend til Jer alle,
---
Tommy
God weekend til Jer alle,
---
Tommy

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)