05-09-2008, 01:44 PM
hannover - tak for en dejlig historie - jeg elsker simplethen både at høre om og læse den slags - også om Rolex - selvom det ikke er mit favorit mærke i ure.
dog har jeg den aller dybeste respekt for mærket
dets kvalitet og markedsføring - Rolex er i dag et af de mest kendte
vare mærker ( Brands ) i verden og producerer imponerende ure - der dog ikke falder i min smag.
men hvem ved jeg kan jo omvendes
lige for at slå en krog i din historie - så er Rolex skyld i meget - men skyld i at Mercedes benz kom til at hedde mercedes - er Rolex Desværre ikke skyld i men det ændre jo ikke faktum at Rolex er et dejligt ur med en god Historie
Mercedes benz Eller Daimler Moter Gesellshaft ( DMG )
Præsenterer deres første Mercedes den 22. Dec 1900 Først 7 år senere krydser Mercedes Glietz Kanalen iført tidens svømmedragt og Rolex ur
så Mercedes Benz har næppe taget navnet derfra
Mercedes Navnet
Mercedes er et Spansk Pigenavn og betyder Bamhjertighed
Navnet Mercedes bliver i 1902 Registret og i september sammen år bliver
det registreret som varemærke ag DMG Hvilket vil sige Brandet eller varemærket Mercedes er født !
Hvorfor navnet Mercedes
opkaldt efter Gottlieb Daimler og Karl Benz (grundlægger af DMG)
en af de første kunder hos Daimler og Benz var en forretnings mand der hed Emil Jellinek - Emil deltog i den tids store Race " week of nice løbet "
Bilen Emil Kørte var selvfølgelig en mercedes -og mercedes var den gang
overlegende i kraft og fart og vandt alt -
Emil stillede op til løbet under Psedonymet " Mercedes" som var navnet på hans dengang 10 Årige datter
Emil brugte dog kun navnet Mercedes som Kørenavn og holdnavn aldrig
Som varemærke.
i starten af 1900 tallet indgår Emil og DMG aftale om salg og distribution af biler og motorer samtidig udvikler man en ny type moter med navnet
" Daimler Mercedes" to uger senerer bestiller Emil 36 Biler, Hvilket var en kæmpe order og 2 uger senere igen, bestiller han 36 flere som alle skulle have den " nye" store moter
Hvilket gjorde at de 2 herrer Daimler og Benz for alvor fik vind i sejlene
Da Emil (i motor sport kredse bedre kendt som Mercedes ) var meget populær og kendt af alle - samt han havde hjulpet Daimler og Benz I gang - både med udvikling , samt solgt en masse biler
Ja så lå den lige til højre benet Daimler og Benz ville gerne have et let og genkendeligt navn til deres produkt - for at vise Emil Respekt og Ære
vælger de at opkalde bilen efter ham - Mercedes er født - og er i dag
Som Rolex et af de mest Respekteret varemærker i verden
Så Rolex er desværre ikke skyld i at Mercedes hedder Mercedes
Men det kan jo være at man Brugte Et Rolex til at tage tid når de Kørte
Week of Nice - måske nogen der ved noget om det?
Hele denne fantastiske historie Kan både læses som bog eller på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.mercedes.dk">www.mercedes.dk</a><!-- w -->
Mif
dog har jeg den aller dybeste respekt for mærket
dets kvalitet og markedsføring - Rolex er i dag et af de mest kendte
vare mærker ( Brands ) i verden og producerer imponerende ure - der dog ikke falder i min smag.
men hvem ved jeg kan jo omvendes
lige for at slå en krog i din historie - så er Rolex skyld i meget - men skyld i at Mercedes benz kom til at hedde mercedes - er Rolex Desværre ikke skyld i men det ændre jo ikke faktum at Rolex er et dejligt ur med en god Historie
Mercedes benz Eller Daimler Moter Gesellshaft ( DMG )
Præsenterer deres første Mercedes den 22. Dec 1900 Først 7 år senere krydser Mercedes Glietz Kanalen iført tidens svømmedragt og Rolex ur
så Mercedes Benz har næppe taget navnet derfra
Mercedes Navnet
Mercedes er et Spansk Pigenavn og betyder Bamhjertighed
Navnet Mercedes bliver i 1902 Registret og i september sammen år bliver
det registreret som varemærke ag DMG Hvilket vil sige Brandet eller varemærket Mercedes er født !
Hvorfor navnet Mercedes
opkaldt efter Gottlieb Daimler og Karl Benz (grundlægger af DMG)
en af de første kunder hos Daimler og Benz var en forretnings mand der hed Emil Jellinek - Emil deltog i den tids store Race " week of nice løbet "
Bilen Emil Kørte var selvfølgelig en mercedes -og mercedes var den gang
overlegende i kraft og fart og vandt alt -
Emil stillede op til løbet under Psedonymet " Mercedes" som var navnet på hans dengang 10 Årige datter
Emil brugte dog kun navnet Mercedes som Kørenavn og holdnavn aldrig
Som varemærke.
i starten af 1900 tallet indgår Emil og DMG aftale om salg og distribution af biler og motorer samtidig udvikler man en ny type moter med navnet
" Daimler Mercedes" to uger senerer bestiller Emil 36 Biler, Hvilket var en kæmpe order og 2 uger senere igen, bestiller han 36 flere som alle skulle have den " nye" store moter
Hvilket gjorde at de 2 herrer Daimler og Benz for alvor fik vind i sejlene
Da Emil (i motor sport kredse bedre kendt som Mercedes ) var meget populær og kendt af alle - samt han havde hjulpet Daimler og Benz I gang - både med udvikling , samt solgt en masse biler
Ja så lå den lige til højre benet Daimler og Benz ville gerne have et let og genkendeligt navn til deres produkt - for at vise Emil Respekt og Ære
vælger de at opkalde bilen efter ham - Mercedes er født - og er i dag
Som Rolex et af de mest Respekteret varemærker i verden
Så Rolex er desværre ikke skyld i at Mercedes hedder Mercedes
Men det kan jo være at man Brugte Et Rolex til at tage tid når de Kørte
Week of Nice - måske nogen der ved noget om det?
Hele denne fantastiske historie Kan både læses som bog eller på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.mercedes.dk">www.mercedes.dk</a><!-- w -->
Mif

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)