04-09-2008, 11:24 PM
DJmon Skrev:jeg overvejede ellers at gå i råbe af de menige mode.Jeg kunne faktisk ikke se hele skiven var malet med tritium - tror dig hvis du er sikker på det - det findes da, og jeg kan godt se lidt knubber i den.
hvis du er i tvivl er hele min skive i tritium. det er yderst sjældent jeg har set det.
men ja metalmarkeringer havde pyntet men alle er malet på tritiumet. det er jo en diver så det er nok for at ungå skygger. da tritiumet har en lidt grov struktur vil markeringerne bære præg af det samme. dog skal siges at minut markeringer er ganske skarpe
Når man sammenligner med de ekstremt smukke skiver japser kan lave er forskellen stor. skiven er skam ikke ringe eller grim men det samme bliver det ikke. men utroligt nem at aflæse og det er jo formålet med en diver. det er jo et toolwatch.
Det ændrer ikke ved at jeg synes en tekst som at en tritium skive aldrig bliver så pæn som en almindelig - det forvirrer helt enkelt.
At male en hel skive med tritium har jeg ikke set (jeg har set andre lysende - men aldrig malet helt med tritium - men siger ikke det ikke er tilfældet. Så hvis det er at en hel skive malet med tritium er en dårlig ide - så tror jeg mildest talt jeg er enig - men det er nok ikke sådan det opfattes hvis der bare står en tritium skive/dial aldrig bliver så pæn som en almindelig (for mig)
Tritium er helt uegnet til hele store flader efter min mening - det kan gå af i flager o.s.v det er ex årsagen til at man ser Rolex viserne med mercedes symbol i timeviseren, netop for at der skal være stolper til at holde på tritiummet - men det ville da være det samme med alle andre Lumen materialer - så det du skriver er vel at lumen materiale ikke er smart til at male hele skiver med - og det kan jeg være enig i - hvis det virkeligt er det man har gjort. (når jeg har set det har det været indkapslet i plast eller lignende i skiven)
(gå i "råbe af de menige mode"
vh - ærligt ment
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)