28-08-2008, 11:21 AM
Jeg regner med at skulle en tur til Finland næste sommer og rende rundt og hilse lidt på naturen deroppe.
I den forbindelse skal jeg have fundet mig et ur som kan holde til turen - og som jeg ikke kommer til at græde snot over hvis jeg mister/kvadrer/kaster efter myggene i raseri.
Jeg har overvejet en Seiko - men mængden af forskellige modeller er uoverskuelig, derfor henvender jeg mig i dette forum i håb om at der er nogen her som har et bedre overblik - eller måske et forslag til et andet mærke?
Mine krav til uret er således:
-Mekanisk værk (af en fornuftig kvalitet naturligvis), hvorvidt det er automatisk eller manuelt betyder ikke så meget
-Skal kunne tåle tæsk og vand
-Max 42 mm. i diameter (44 mm. kan accepteres hvis alt andet bare spiller)
-Klassisk diver design (gerne noget henad en Omega Seamaster 120)
-Hvilken rem/lænke uret har er ligemeget, da der under alle omstændigheder kommer en sort natorem på
-Pris max. 3.000
-Både nyt og brugt har interesse, så længe det fungerer 100%
Mvh.
Jakob
I den forbindelse skal jeg have fundet mig et ur som kan holde til turen - og som jeg ikke kommer til at græde snot over hvis jeg mister/kvadrer/kaster efter myggene i raseri.
Jeg har overvejet en Seiko - men mængden af forskellige modeller er uoverskuelig, derfor henvender jeg mig i dette forum i håb om at der er nogen her som har et bedre overblik - eller måske et forslag til et andet mærke?
Mine krav til uret er således:
-Mekanisk værk (af en fornuftig kvalitet naturligvis), hvorvidt det er automatisk eller manuelt betyder ikke så meget
-Skal kunne tåle tæsk og vand
-Max 42 mm. i diameter (44 mm. kan accepteres hvis alt andet bare spiller)
-Klassisk diver design (gerne noget henad en Omega Seamaster 120)
-Hvilken rem/lænke uret har er ligemeget, da der under alle omstændigheder kommer en sort natorem på
-Pris max. 3.000
-Både nyt og brugt har interesse, så længe det fungerer 100%
Mvh.
Jakob
As time goes by...

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)