27-08-2008, 12:02 PM
pbr Skrev:Baun Skrev:Er jeg den eneste der differencierer mellem de 2 typer?
vh baun
Jeg kan godt følge dit ræsonnement - men i mine øjne, så repræsentere begge typer et uoriginalt ur ................ der er blot i de to typer forskel på graden af uoriginaliteten !
Med andre ord, et "mariage" er stadig et uoriginalt ur i mine øjne, mens et "frankenwatch" således både er uoriginalt og noget klyt !!
For så vidt enig, men man havner jo somme tider i den situation at man uforvarende kommer i besidelse af disse typer - og så er man jo nødt til at sælge dem. Det er der ikke noget galt i, hvis man blot oplyser hvad det er man sælger - og sætter prisen efter det.
Igen et eksempel En Constellation med det skiftede værk, som normalt ville koste 6K - ville jeg prøve at få 4400,00 for - men hvis den havde haft et værk som heller ikke passede størelsesmæssigt i kassen og var fra en anden tid ville jeg nok sige 3500,00 kr - forudsat at det funktionelt virkede.
Nå men det lyder da jo i hvert fald altid pænere i en salgsanonce at sige Mariage. Det jeg spekulerer på er måske mere - hvor går den moralske grænse hvad man kan kalde en marriage! måske blot at det alt er originalt og at det funderer upåklageligt!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)