27-08-2008, 10:02 AM
Baun Skrev:Hvis det var mit ur ville jeg nyde at eje et ur der sansynligvis er helt originalt.
Jeg ville kopiere Tommys beskrivelse over på mit kartotekskort (jeg ville nok glemme at spørge ham om der er copyright) og glædes over at eje en Omega med den specielle historie.
Jeg tror det er Omegas database som ikke stemmer - det er jo også helt tydelig at den er forkert her - jeg mener de viser et ur uden dato og skriver at den har cal 563.
Skulle du blive træt af uret, må du sige til, jeg synes historien er fed!
Er der nogen der har acces til Josephs database?
vh Baun
Det er nok også dér vi ender - som jeg tidligere har sagt, så er det et dejligt ur, som jeg gerne vil eje.
Blot betyder det meget for mig, at uret er originalt. Men jeg er, med den viden som Tommy har bragt til bordet, indstillet på at det er tilfældet - i hvert fald med den grad af sikkerhed/usikkerhed, som jeg tror man er nødt til at acceptere, når man samler vintageure.
Jeg mener, at Hannover i en af sine tidligere posts nævner, at ref. numret ikke findes i Josephs database, hvorfor jeg går ud fra, at han har adgang dertil.
For fuldstændighedens skyld vil jeg alligevel sende en forespørgsel til Omega, for at se hvad de evt. kan bidrage med. Nu håber jeg så bare ikke, at det blot vil forøge forvirringen, idet et "officielt" Omega-svar, der henholder sig til deres database jo vil gøre mit ur til et "officielt frankenwatch", så at sige.
Derfor er jeg også nødt til at beskrive overfor Omega, hvad vi her i tråden er kommet frem til, således at de kan tage denne viden med i deres betragtninger.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)