25-08-2008, 09:33 PM
Så kom mit Enicar Automatic med inhouse AR 1147 urværk. Min hustru har allerede døbt uret "Boring"... så nu afventer jeg urforummets dom - kom med din ærlige mening !
Jeg ved at urværket har hurtigstilling af dag/dato, blev brugt i nogle af Sherpa modellerne og at det er begyndt produceret i 1965. Ved nogle mere, så meld endelig tilbage. Har uret tre sprog at skulle igennem på dag-angivelsen, eller hvorfor tilløb fra kl. 9 til at skifte dato ?
Svært at fotografere den spejlblanke urkasse med urskive som chancerer i metal blå/lilla. Der er to mærker kl. 4, ellers er uret i god stand.

Flot dekoreret bagkasse

Originalt Enicar spænde

Original krone

Lænke og ur ... mon ikke en varm brun croco kunne passe godt her ... ?
Jeg ved at urværket har hurtigstilling af dag/dato, blev brugt i nogle af Sherpa modellerne og at det er begyndt produceret i 1965. Ved nogle mere, så meld endelig tilbage. Har uret tre sprog at skulle igennem på dag-angivelsen, eller hvorfor tilløb fra kl. 9 til at skifte dato ?
Svært at fotografere den spejlblanke urkasse med urskive som chancerer i metal blå/lilla. Der er to mærker kl. 4, ellers er uret i god stand.

Flot dekoreret bagkasse

Originalt Enicar spænde

Original krone

Lænke og ur ... mon ikke en varm brun croco kunne passe godt her ... ?
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)