24-08-2008, 04:06 PM
Seamus Skrev:Svært at sige om det er fup eller fakta, men det kan undre at man ikke siden 1972 har haft en bemandet mission til månen?Prisen i forhold til det man vinder tror jeg. Egentligt er der ikke det store at vinde ved at være der. Jeg tror selve det at kunne have rumstationer Space-labs + Mir typen + rum teleskoper Hubble typen giver mere for pengene i form af udsyn til rummet og øvelser i at ramme præcist og komme sikkert ud og ind af vores atmosfære giver det de har brug for.
Thomas
Fokus har længe rakt længere ud end månen - med Mars - Mars explorer og nu igen en målestation deroppe hvor det sikkert er noget vanskelige at få ting til at fungere end på månen.
Månen ligger bekvemme 384.000 km væk - Mars ligger i en afstand der svinger mellem 66 og 377 MIO km eller noget med 172 til 980 gange så langt borte som månen - så det er helt ufattelig meget længere borte - og en dermed en utrolig præstation.
Mon ikke der også er noget der ikke tror på USA har noget stående helt deroppe - som kan måle og "fotografere" og styres i handlinger fra Jorden - blandt andet med Dansk teknik indblandet?
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)