21-08-2008, 12:50 PM
JohnFyn Skrev:Jeg vil blot nævne at jeg heller ikke synes at prisen indikerer noget "uldent". Dele til tyske biler er ofte meget billigere i Tyskland end i DK.
Denne eBay-sælger havde mere end 300 "positive feed-back".....
Men som det ofte er nævnt: "Det er sælgeren - ikke uret - du køber!"
Sælgeren kan jo faktisk lige som din ven være uvidende. Mange af stor sælgerne sælger ikke blot egne ure, men i langt højere grad ure fra andre som skal af med nogle få, og ikke har feedback som kan bakke dem op, eller ikke gider besværet med at sætte annoncen op.
De overlader så urene til stor sælgere, ofte dem med f.eks. 4000 feedback - og storsælgeren vil ofte prøve alt for at undgå at være hæler - men ikke alt kan afsløres.
De er jo sælger som din ven nu har pengene til gode hos. Politiet har helt ret i at tage navigatoren uden videre, men din ven har så vidt jeg da ved pengene til gode fra sælger - som MÅSKE sågar vil være med hvis han ser bevis på at politiet tog det han solgte.
De færreste med mange positive feedback vil have negativt med besked om Hælervare på visitkortet.
Hvis han ikke vil, tror jeg ikke beløbet kan bære yderligere desværre.
Vi har en risiko med urene, men som Mads skriver, der er ikke mange kartoteker, så her er det mest hvis vi senere skal sælge og nogen genkender og kan bevise via serienummer eller andet at det er hans ur.
Jeg har ikke hørt om tilfælde med ure - men ved at mange andre hælervarer nappes. Politiet i mange lande holder skarpt øje med Ebay (tror vel faktisk vort eget gør med DBA)
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)