18-08-2008, 10:44 PM
kbkjeldsen Skrev:Time og minutviserne er trinløst uafhængige af sekundviseren, så det er bare et spørgsmål om, hvor præcis man stiller viserne. Når jeg stiller mine ure, plejer jeg at hive kronen ud når sekundviser står præcis kl. 12, så er det nemt at stille minutviseren lige ud for en af minutmarkeringerne.Jep - hvis ikke uret har hack = sekundviseren stopper - så den stoppes lige på kl 12 - så kan man ofte ved at lade minut (og time viser stå lige lidt for over det præcise minut man skal ramme - og så lige når sekundviseren står i 12 - dreje langsomt tilbage til minutviseren også rammer det minut den skal, og først slippe det lette pres mod uret med kronen - når man vil have uret til at starte i synk.
Det går dog hurtigt lidt i skudder mudder af sig selv med mindre man vil gentage cirkusset dagligt - så helt ærligt "who cares" - de visere er ikke afhængige af hinanden som kbkjeldsen forklarer
Selv på ure med hack skal man regne med der kan være en lille forsinkelse når man skubber kronen ind for at starte sekundviser og ur præcist - så nogen gange skal kronen ind 5 sek før man vil have det igang.
Bare teoretisk interessant - intet brugbart synes jeg
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)