08-08-2008, 11:28 PM
Magnum Skrev:Det lyder jo rigtigt - men omvendt i praksis - jeg har masser af ure fra 1960 som enten aldrig har set ny olie eller kun har for mange år siden - og trods det, så går de fint nok - og jeg kan selv justere dem ind en gang imellem - til at ligge inden for det acceptable for den alders ure - for mig noget med + 10-20 sek max.Speedy Skrev:I så fald er der vel mange ure som aldrig rigtigt bliver gået "ordentligt til" da de ikke får så lang tid på armen før de ryger i boks!
Men de kan vel bare blive gået til når de så engang bliver brugt, feks. købt af en der vil bruge det?
Ja....og nej, kommer an på hvor lang tid uret ligger. Olien tørrer ud efter 4-5 år, og den bliver stille og roligt sejere inden da.
En proff med tidsvægt kunne tilmed sikkert gøre det langt bedre - jeg flytter mare regulatoren et par millimeter og ser det an i en uges tid inden næste "skub"
De kommer ikke til service og olieskift hver 4-5 år - og de kommer kun på armen nogle (eller en) uge om året. Alt andet ville være for dyrt med måske 100 ure i en lav prisklasse - og alder omkring 30-50 år
Begynder de at gå mere "mystisk" får de en service - men hverken Krognos eller Mølbak har nogen sinde sagt at "den går ikke at få at køre igen" så holdbarheden er fantastisk for de der gamle sager
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)