08-08-2008, 01:03 PM
Baun Skrev:eller man sætter pengene på ratepension - så kan man købe for 92 K aktier eller andre papirer - man låner så at sige ca 50 K af skattefar til at investere med - og betaler først skat når pengene hæves - og i bedste fald bliver det på et tidspunkt hvor indkomsten ikke er i topskat klassen mere!Hvis man sætter sin risikoprofil så aktieandelen svarer til den risiko man vil løbe - er risikoen ret lille.
men hvis man ved meget om ure og mindre om aktier......
vh Baun
Overvej så i de beløbsstørrelser - at lave ordningen som del af sin ansættelse - som firma ordning. De fleste firmaer er med hvis man beder om at få lavet løn om til rate pension i et eller andet omfang - det koster ikke dem noget - og selv får man den fordel at når man går over grænsen på i år 44.500 kr i sine indbetallinger - så kan man fradrage hele beløbet med det samme - og har ingen forpligtelse til at gøre det over en længere periode - men frit kan stoppe aftalen igen med arbejdsgiveren.
Jeg skal ikke være politisk - og dog - Om det er helt rimeligt at der kan fradrages f.eks. 500.000 på ét år gennem en sådan ordning er der visse der stiller spørgsmål ved - når private ordninger er mere bøvlede i den sammenhæng
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)