04-08-2008, 10:43 AM
Ja hvad forstår vi når vi siger redail...
Kvaliteten af selve "refinish" arbejdet er jo så en anden tinn. hvor præcist er det lavet? Holder det?
Jeg kalder det hele Redail - undtaget når der er tale om renovering: Den originale skive er renoveret - dvs. rengjort for snavs.
Redail er ok når det er lavet rigtigt efter min mening, men selvfølgelig ikke så godt som en urørt eller renoveret original skive - blot langt bedre en en gammel grim skive!
Jeg har i samlingen eksempler på flere af ovenstående typer og har ofte lavet før og efter billeder til forum, så man kan se resultatet af en Redail eller en Renovering!
Oftest har jeg været godt tilfreds med resultatet.
vh Baun
- Ny original skive som også passer til uret - dvs at skiven har været brugt originalt i den kasse
Den originale skive er ommalet - refinished
Den originale skive er renoveret - dvs. rengjort for snavs
En anden skive (måske original Omega) er sat i uret - men er ikke original til kassen
Den originale skive er ommalet - men "forfalsket" dvs der fx. står Seamaster på den nu - men ikke på den originale.
Kvaliteten af selve "refinish" arbejdet er jo så en anden tinn. hvor præcist er det lavet? Holder det?
Jeg kalder det hele Redail - undtaget når der er tale om renovering: Den originale skive er renoveret - dvs. rengjort for snavs.
Redail er ok når det er lavet rigtigt efter min mening, men selvfølgelig ikke så godt som en urørt eller renoveret original skive - blot langt bedre en en gammel grim skive!
Jeg har i samlingen eksempler på flere af ovenstående typer og har ofte lavet før og efter billeder til forum, så man kan se resultatet af en Redail eller en Renovering!
Oftest har jeg været godt tilfreds med resultatet.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)