03-08-2008, 11:11 AM
FUPPE Skrev:hannover_dk skrev:Korrekt - men i alle fald i alle aviser har stået, at der er en ny langt strenge lov på vej - præcis hvornår ved jeg ikke - tanken var oprindeligt at den skulle have været i kraft - men afventer at folketinget kommer på arbejde igen - men det kan jo også blive droppet - selvom faktisk alle partier har sagt OK for det - som jeg har læst det
Citat:Det er ofte ringe kvalitet - og bliver de snuppet har hjemme vil det - med ny lovgivning på vej - kunne blive en halvdyr import
Den nye lovgivning kender jeg ikke noget til. Men som reglerne er i dag , er det fuldt lovligt at købe et replica ur over internettet fra et andet EU land.
Det er også lovligt at købe det uden for EU , men så kræves det at man rent fysisk selv henter uret. Hvis det er uden for EU er der hvist også en beløbsgrænse for hvor meget uret må koste.
Jeg hitter ikke så meget om det (søgte kun side 1)- men ex dette
Det kan snart blive en dyr affære, hvis du har en kopi af D&G, et Rolex-ur, en Gucci-taske eller et helt fjerde kopi-produkt med dig hjem fra ferien i udlandet.
I øjeblikket slipper du med skrækken, hvis blot varen har kostet under DKK 1350, men den bagatelgrænse tegner der sig et politisk flertal i Folketinget for at fjerne. Politikere fra både V, K, DF, S og SF taler for at indføre en slags nul-tolerance over for danskere, der har købt kopi-varer i udlandet.
Jacob Jensen, erhvervsordfører for Venstre, vil endnu ikke lægge sig fast på, om en bøde for at tage et kopi-produkt med ind i Danmark skal lyde på DKK 5000, 1000 eller et tredje beløb. Ifølge artiklen er han dog overbevist om, at det for fremtiden skal være ulovligt at tage en Gucci-taske med ind i landet fra Kina, hvis køberen godt ved, at tasken er en kopi.
Samtidig går Venstre ind for at styrke toldvæsenet i lufthavnen, så det bedre kan pågribe dem, der indfører falske varer.
I 2007 snuppede Skat kopi-varer for DKK 84 mio. Det svarer til en firdobling på fire år. Kopi-produkterne er typisk luksusvarer som sko, tasker, jakker, ure og solbriller, oplyser afdelingsleder hos Skat, Trine Dancygier, i artiklen.
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)