Må man det ?
FUPPE Skrev:hannover_dk skrev:
Citat:Det er ofte ringe kvalitet - og bliver de snuppet har hjemme vil det - med ny lovgivning på vej - kunne blive en halvdyr import

Den nye lovgivning kender jeg ikke noget til. Men som reglerne er i dag , er det fuldt lovligt at købe et replica ur over internettet fra et andet EU land.
Det er også lovligt at købe det uden for EU , men så kræves det at man rent fysisk selv henter uret. Hvis det er uden for EU er der hvist også en beløbsgrænse for hvor meget uret må koste.
Korrekt - men i alle fald i alle aviser har stået, at der er en ny langt strenge lov på vej - præcis hvornår ved jeg ikke - tanken var oprindeligt at den skulle have været i kraft - men afventer at folketinget kommer på arbejde igen - men det kan jo også blive droppet - selvom faktisk alle partier har sagt OK for det - som jeg har læst det
Jeg hitter ikke så meget om det (søgte kun side 1)- men ex dette
Det kan snart blive en dyr affære, hvis du har en kopi af D&G, et Rolex-ur, en Gucci-taske eller et helt fjerde kopi-produkt med dig hjem fra ferien i udlandet.

I øjeblikket slipper du med skrækken, hvis blot varen har kostet under DKK 1350, men den bagatelgrænse tegner der sig et politisk flertal i Folketinget for at fjerne. Politikere fra både V, K, DF, S og SF taler for at indføre en slags nul-tolerance over for danskere, der har købt kopi-varer i udlandet.

Jacob Jensen, erhvervsordfører for Venstre, vil endnu ikke lægge sig fast på, om en bøde for at tage et kopi-produkt med ind i Danmark skal lyde på DKK 5000, 1000 eller et tredje beløb. Ifølge artiklen er han dog overbevist om, at det for fremtiden skal være ulovligt at tage en Gucci-taske med ind i landet fra Kina, hvis køberen godt ved, at tasken er en kopi.

Samtidig går Venstre ind for at styrke toldvæsenet i lufthavnen, så det bedre kan pågribe dem, der indfører falske varer.

I 2007 snuppede Skat kopi-varer for DKK 84 mio. Det svarer til en firdobling på fire år. Kopi-produkterne er typisk luksusvarer som sko, tasker, jakker, ure og solbriller, oplyser afdelingsleder hos Skat, Trine Dancygier, i artiklen.
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Må man det ? - af Joepete_phpbb3_import15783 - 03-08-2008, 12:06 AM
[Intet emne] - af hannover_dk - 03-08-2008, 01:47 AM
[Intet emne] - af FUPPE - 03-08-2008, 04:12 AM
[Intet emne] - af hannover_dk - 03-08-2008, 11:11 AM
[Intet emne] - af TioMalo - 03-08-2008, 12:38 PM
[Intet emne] - af FUPPE - 03-08-2008, 02:19 PM
Re: Må man det ? - af Magnum - 03-08-2008, 07:39 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)