26-07-2008, 11:40 AM
peter Skrev:Hej Johnyes - reference nok bedre (det var din Ferrari historie med ritmo knapper som fik det navn i mit hovede
Fiat Ritmo er som du skriver ikke samlerværdig, nok nærmere rustet op, men det lader til at det er reference bilen på noget der absolut ikke er samlerværdigt.![]()
MVH Peter
Ikke fordi de ikke kører fint og i dag, har god sikkerhed og bedre økonomi end de fleste andre biler - men fordi de ikke lever op det som jeg mener skal med hvis noget skal være samlerværdigt.
1
Det skal have et element af jagt i sig - må ikke være noget man bare kan gå ind og købe i masser af butikker i dag uden at anstrenge sig.
2
De skal på sigt have et potentiale til ikke at blive mere eller mindre værdiløse efter 20 eller 30 år - Andre "samlere" til emnet skal med andre ord gerne eksistere.
Jeg synes mange af de som ikke vil have kriterier for "samlerværdigt" i virkeligheden mener at ALT er samlerværdigt - hvis bare de vil samle det - og det er da helt 100% i orden - så er det bare meningsløst at diskutere begrebet "samlerværdigt".
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)