26-07-2008, 12:56 AM
Tukjær Skrev:Magnum Skrev:Et ur behøver ikke være fint for at være samlerværdigt, men der er forskel på at have 3 vintage Skodaer i garagen, eller 3 vintage porscher, og generelt er de ting der er af god kvalitet (=dyre) mest samlerværdige.
Jeg var ikke klar over at værket er SÅ dårligt......
Jeg vil dog ikke give dig ret i, at jo dyrere det er jo mere samlerværdigt er det..... Den holder ikke...... Ikke i min verden.....
Jeg er enig med Magnum. Jeg synes du blander tingene Tukjær - samlerværdigt er ikke lig med at det fungerer godt eller viser tiden fint i mange år - og er flot-
Samlerværdigt afspejler i høj grad sjældenheden - og hvis mange vil samle det - og der er få til rådighed - fordi samlere går efter det sjældnere - så bliver det dyrere - like it or not
Det er vel årsagen til at ex et nyt frimærke med Dr. Magrethe ikke har samme værdi som et 2 rigsbank skilling - på grund af SAMLERVÆRDIEN
Det gamle frimærke duer ikke til noget - men nogen vil ha det så meget - at de vil betale så meget for at få det - og helt som med ure - skal det være i rigtig god stand.
Samme med biler og hvad ved jeg
Er en ny Fiat Ritmo samlerværdig??? Næppe - men den kan da sagtens skaffe sin ejer frem sikkert og hurtigt - og give de fleste stor glæde
Samlerværdig har med sjældenhed at gøre = kan ikke fås hos alle Kirkeby ur butikker - og så bliver prisen højere.
Man kan sagtens samle noget der ikke er så dyrt - BIC kuglepenne i mange farver - og de kan være samlerværdige - men jeg tror helt sikkert at en sjælden farve koster ganske meget mere end end en blå.
Nye ure under 5-7000 kr vil næppe inden for kortere tid være i klassen "samlerværdige" - men de har mange andre gode sider.
Og igen - HVIS MAN spørger om noget er samlerværdigt - så må man da som minimum kunne nævne 10 ting inden for samle kategori som man synes ikke er det
Det tror jeg ikke du kan Tukjær - og så er for dig alt samlerværdigt - og det er da nøjagtigt ligeså godt som min eller andres opfattelse - men hvorfor så spørge om det er samlerværdigt?
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)