18-07-2008, 12:16 PM
DonWerner Skrev:Og for en god ordens skyld, så er det altså heller ikke tilladt og byde på sine egne auktioner.Det er helt nyt for mig - og jeg tvivler på du har ret - ex var der en lang ophidset debat om Omegamania hvor nogen mente Omega selv var båd sælger og køber - hvilket jeg fandt forkert når det var en stor virksomhed - men at det skulle være direkte forbudt at byde på egne varer på en auktion - det har jeg ikke hørt.
Kan du linke til et eller andet site som viser den regel generelt?
Jeg er enig i at man skal sælge hvis man har noget på auktion - og at det er lidt pjattet selv at byde med - specielt fordi man kan risikere at vinde og bare komme af med salær - men jeg kan ikke helt se at det rammer andre der byder - de skal jo bare byde så højt de vil/kan i alle fald - og kunne lige så godt være oppe mod helt anden trediepart
Jeg synes ikke store virksomheder som Omega skal gøre det - hvis det var det som skete på Omegamania - men om en privat fortryder og vælger at byde med ser jeg ikke som så undt - men er der en lov mod det - så duer den selvklart ikke.
Der kan godt være enkelt auktioner som ikke tillader det, men jeg tror ikke det er en generel regel?
Hvordan ville de styre det - hvis man fik sin bror eller nabo eller hustru til at byde - det kunne man da aldrig gøre ulovligt.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)