17-07-2008, 10:13 AM
Glem alt om at betragte Omega's mega-LE i 5.000+ eksemplarer som LE'er. Der er producenter, der knap og nap producerer så mange ure (alle modeller) om året. Omega er helt ude i hegnet med begrebet LE i disse tilfælde.
Det eneste "hverdags" Omega, jeg umiddelbart kan se stige i værdi, er Speedmaster cal. 321. En række andre - Flighty, Jedi, Pie Pan, etc. - vil givetvis holde værdien inkl. forrentning.
Af nyere Omega modeller er det vist kun nogle få, der pt. har samlerpotentiale (YG og platin modeller i meget få stykantal).
Hvordan markedet ser ud om fem eller ti år, tør jeg ikke spå om.
Summa summarum - køb et ur fordi du kan lide det! Vil du ikke smide 20-30% i det, du går ud af butikken, så købt grey market eller brugt (f.eks. her på vintageure).
Det eneste "hverdags" Omega, jeg umiddelbart kan se stige i værdi, er Speedmaster cal. 321. En række andre - Flighty, Jedi, Pie Pan, etc. - vil givetvis holde værdien inkl. forrentning.
Af nyere Omega modeller er det vist kun nogle få, der pt. har samlerpotentiale (YG og platin modeller i meget få stykantal).
Hvordan markedet ser ud om fem eller ti år, tør jeg ikke spå om.
Summa summarum - køb et ur fordi du kan lide det! Vil du ikke smide 20-30% i det, du går ud af butikken, så købt grey market eller brugt (f.eks. her på vintageure).
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)