08-08-2012, 11:23 PM
berg Skrev:Nogen der har erfaringer med dette ur?
Overvejer at købe et, men overvejer det udelukkende pga looks.
Hvordan er bærekomforten?
Servicepriser?
Gensalgsværdi?
//Berg
Jeg ejer ikke selv et, men har prøvet det på armen og ønsker selv et i samlingen.
Det er et stort ur og kræver et forholdsvist stort håndled.
Kender ikke prisen på service, men vil tro at den er billigere end priserne på kronografer som kan ligge mellem 5-10.000 hos IWC såvidt jeg husker. Der er jo ikke så mange komplikationer, kun dato og 7 dages gangreserve.
Vil tro at komplet service hos IWC koster mellem 3-5.000.
Gensalgsværdi; igen er jeg ikke ekspert på dette ur, men det er mit klare indtryk at 500201 (den oprindelige model med 9-tallet på skiven) oppebærer den bedste gensalgsværdi, jeg mener at have noteret mere rift om den model.
Der er lavet mange modeller af Big Pilot efterhånden og IWC fortsætter med at lave modellen, dog i forskellige varianter, det medfører naturligvis at gensalgsværdien ikke er så høj som havde det været et limiteret ur.
Det er et stort ur hvilket betyder færrer brugere og sværere at afsætte, til gengæld er det allerede blevet et ikon blandt ursamlere og der vil derfor sandsynligvis altid være en efterspørgsel af dette ur.
Bemærk en detalje som kan være et problem; den usædvanlige store krone kan gnave i håndryggen afhængig af hvordan uret bæres og størrelsen af dit håndled.
Mvh
Michael

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)