08-08-2012, 10:48 AM
Jeg ville super gerne udbyde flere nyere brugte Rolex, men der er flere grunde til at det desværre ikke sker. For det første sælger jeg dem jeg får ind meget hurtigt efter de er kommet til salg (hvis vi taler nyere sportsmodeller), hvilket jo begrænser mit liggende udbud på siden. For det andet er avancen elendig. Private personer der f.eks. vil sælge deres 3 år gamle Sub 16610 kan let sælge det privat til top dollar pris på ingen tid, så hvorfor sælge/bytte det billigere til mig? Dermed skal jeg som prof. forhandler byde stort set markedspris for disse ure for at folk vil handle, hvilket gør det til en elendig forretning at videresælge pga. den lille fortjeneste, der er at score holdt op mod den relativt store investering.
Så skåret ind til benet er årsagen til de manglende nyere Rolex i udbud hos forhandlerne at avancen er elendig pga. de er så lette at sælge som privatpersoner.
Det manglende udbud har intet med service og adgangen til reservedele at gøre. De danske AD'er tilbyder fin service til fair priser.
/Mads
Så skåret ind til benet er årsagen til de manglende nyere Rolex i udbud hos forhandlerne at avancen er elendig pga. de er så lette at sælge som privatpersoner.
Det manglende udbud har intet med service og adgangen til reservedele at gøre. De danske AD'er tilbyder fin service til fair priser.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)