22-06-2008, 02:12 PM
Tukjær Skrev:Man er ikke i tvivl om at Tag er en bedre kvalitet end Tissot/Certina når man står med dem i hånden.
Longines og Tag derimod føles som samme kvalitet. Breitling føles som samme kvalitet som Omega.
Oris/Tutima en anelse under Longines/Tag heuer. Seiko Sumo er meget svær at sætte i bås, finishen er på Omega niveau, men den generelle kvalitetfølelse er noget under.
Ovenstående er baseret, kun, på den følelse man får når man står med uret i hånden. Og kun på Divers......
Mads, hvad mener du? Har du ikke selv den fornemmelse når du står med et nyt ur i hånden? Kan du ikke ret hurtigt "placere" det i forhold til ure du kender godt?
Det er meget svært at generalisere her. Der er visse modeller fra feks. Certina jeg syntes er flottere lavet end andre. Nogle TH er også flottere lavet end ander TH. Men generelt kan man godt sige at TH er flottere lavet end Certina som igen er flottere end Tissot. Jeg ser også Longines tæt på Omega og nok over TH. Men igen afhængigt af modeller. Værkerne i Longines er i mine øjne flottere end TH.
De nye Breitling er på Omega niveau, men værkerne er stadig et niveau under i samme prisleje. Dvs. i 15 k klassen bruger Omega et finisheret ETA 2892 hvor Breitling kun bruger finisheret ETA 2824.
Seiko spænder meget bredt. Så de er umulige at placere. Men generelt har de en meget flot finish til prisen.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)