19-06-2008, 09:07 AM
Lars Skrev:Hej Rj.
Nu risikerer jeg jo så pelsen, men jeg vil gå ud fra at det er 14 K guld, stemplet burde stå på kasselåsen eller i nærheden af den. En ting vi kan gå ud fra når vi ikke kan se guldstemplerne er at en kasselås laver man kun på fine ting, det er den dyreste form for lås til sådant noget som det her. Det er jeg blevet belært om af en guldsmed, og som tiden går må jeg give ham ret. Har aldrig set en forgyldt kasselås lavet i dårligt materiale, kan forekomme i sølv - forgyldt, men det har Omega mig bekendt aldrig lavet i denne model. Da lænken er loddet på kassen vil jeg sige det er guld. Kunne være spændende at se om det er en af Filtenborg's lænker eller guldvirke, kan ses på stemplerne. Guldvirke har lavet mange lænker til Omegaurene, også med original Omega tegn på låsen, da er det kun stemplerne der afslører...
Det skal lige tilføjes at der højstsandsynligt er SAFIRglas på uret, det brugte man dengang. Er det plastik er det blevet skiftet. Dette kan du konstatere ved at holde glasset op mod (en nybarberet) hage, i det øjeblik du lægger glasset imod skal du bemærke om det er varmt eller koldt, koldt = safir eller mineralglas, varmt = plastikglas. Nemt og ligetil.
Mvh Lars
Flot Lars, spændende oplysninger om lænkerne bl.a.
Så må vi bare at RJ er af det køn der barberer sig engang imellem, eller evt. har adgang til en nybarberet hage

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)