07-06-2008, 09:56 AM
gemao Skrev:Jeg ejer selv et seamaster - jeg er vild med mit ur (har et gammelt morfar-agtigt omega geneva også, men desværre ikke rolex) - og det eneste der kan give mig lidt underlig smag i munden er, at Rolex's originale stil fra 50'erne vel i virkeligheden er "kopieret"/inspirationskilde, da Omega lavede de nyere seamastere (88 og frem tror jeg) ???. Hænger det ikke sådan sammen. Skulle jeg alligevel have ofret de extra skejsere og købt et submariner?? Men så tører jeg sveden af panden og tænker : hvis man sammenligner med urene med biler, så er et rolex i mine øjne en Bentley eller RR - mens Omega står for noget mere nutidigt som f.eks. Maserati eller BMW. Jeg kan ganske enkelt bare bedre identificerer mig med Omega i min egen nutid......(ud over det synes jeg faktisk helt "objektivt" at omega'et ser bedre og mere harmonisk ud på armen)
Jeg støtter Peter i at jeg ikke mener Seamaster designet er kopieret men er Omegas eget. Der er ikka andre med det skive layout samt kasseform og den minder da langt fra om 50´er Rolex. Så det ville jeg ikke have dårlig smag i munden over.
Skal der sammenlignes med biler vil jeg nu ikke mene Rolex er højere end max. BMW/Mercedes niveau og Omega så er noget a la Audi.
Skal vi have Bentley på banen skal vi op i ure i en helt anden kaliber som PP, AP og VC. High-end biler kræver også high-end ure hvis vi sammenligner
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)