-
#17
Breitling propper ikke bare et standard ETA værk i deres klokker. De går meget op i specielt værkets præcision, og min erfaring med denne parameter af værket er, at Breitling er super gode til netop denne del. Jeg har efterhånden ejet en del Breitling klokker, sammen med mange andre klokker, og hver gang jeg har en Breitling i kassen, så er det uret, som går mest præcist af alle i kassen. I en Seawolf giver det, for mig, god mening at anvende et 2824 baseret værk, som er både robust, holdbart og til at få serviceret for penge. I en CA giver 7750 værket fin mening, da det har samme egenskaber, blot med chrono funktion tilføjet. At Breitling har lavet inhouse værker er da meget fint, men det betyder da ikke, at alt andet, som de har lavet frem til denne dato, ikke dur, endsige er et nærmere bekendtskab værd. Jeg påstår ikke, at Breitling med ETA værker er finere horologi, men til gengæld er de robuste, holdbare og til at få serviceret hos dygtige selvstændige urmagere til en rimelig penge. Sidstnævnte parametre tæller for nogle brugere, og for andre tæller måske parametre som inhouse, fin horologi, nye løsninger eller høje service priser (eksklusivitet) - sådan er vi urtosser så forskellige. Og det finder jeg, at vi skal holde fast i, er ok. Diversiteten må have en fremtrædende rolle i denne hobby, for der er SÅ mange ure derude, og SÅ mange forskellige valg at gøre efter diverse parametre. Hvad folk så ønsker at betale for de ting, som de lægger vægt på i en klokke, det må blive deres sag. For mig er mange af Breitlings klokker snildt de penge værd, som de sælges til. Derfor vil jeg tillade mig at konkludere: diversitet frem for alt, så vi kan se ud over fordomme og for-forståelser

Nu har vi så opholdt os ved værkerne hos Breitling, men værket er jo ikke den eneste parameter, som "gør" et ur. Tager vi f.eks. et ur som Seawolf, så finder jeg det super velbygget, og uret tåler snildt en kasse sammenligning med f.eks. en Rolex DeepSea. Sidstnævnte koster godt 3 gange så meget i brugt stand, men selve kasse finishen på Breitling Seawolf er bestemt ikke tre gange ringere end DeepSea finishen - efter min mening. Sådan kan man jo gøre ting op så forskelligt, og alle disse enkelt dele bliver vi nødt til at sammentænke i helheder, når vi konkluderer, om en given pris er ok eller ej. Det er for snævert synet udelukkende at kigge på kun én parameter af flere, og så konkludere om en pris er i orden eller ikke. Jeg vil da tro, at når en maler har udført et stykke arbejde på et helt hus, så bedømmer man hele arbejdet, frem for at opholde sig ved en enkelt "helligdag", når den samlede vurdering af malerarbejdet vurderes. Det er både det mest fair og rimelige. Sådan bør det jo også være med bedømmelsen af ure - uanset, om man så er til det ene mærke, eller til det andet Icon_e_wink Og så skal vi da lige have et par billeder Icon_e_biggrin1

İmage
İmage
İmage
İmage
De venligste hilsner, John
Svar


Beskeder i denne tråd
Prisen på et "almindeligt" Breitling? - af berg - 16-07-2012, 09:12 PM
Re: Prisen på et "almindeligt" Breitling? - af Joepete - 01-08-2012, 07:26 PM
Prisen på et "almindeligt" Breitling? - af JJG - 01-08-2012, 10:09 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)