06-06-2008, 09:53 PM
HenrikP Skrev:Hej
Vi sad et par stykker og diskuteret ure, en af gutterne har et Rolex Sea-dweller en anden et Omega Seamaster, hvad jeg er nysgerrig efter, er hvad får man for de ekstra penge som Rolex'en koster, ud over navnet og historien? For hvis man som lægmand sammenligner urene, virker Omgets skive til at være mere sirligt udformet (hvis man kan li det?) bag kassen er standset ud med logo på omegaen, hvor der blot står Rolex på deres bag kasse.
Jeg skal lige sige at jeg ved at en stor del er følelser, som ikke lader sig omsætte til fornuft, men prøv at beskriv det alligevel.
Hilsen Henrik
Tilbage til spørgsmålet:
Jeg ejer selv et seamaster - jeg er vild med mit ur (har et gammelt morfar-agtigt omega geneva også, men desværre ikke rolex) - og det eneste der kan give mig lidt underlig smag i munden er, at Rolex's originale stil fra 50'erne vel i virkeligheden er "kopieret"/inspirationskilde, da Omega lavede de nyere seamastere (88 og frem tror jeg) ???. Hænger det ikke sådan sammen. Skulle jeg alligevel have ofret de extra skejsere og købt et submariner?? Men så tører jeg sveden af panden og tænker : hvis man sammenligner med urene med biler, så er et rolex i mine øjne en Bentley eller RR - mens Omega står for noget mere nutidigt som f.eks. Maserati eller BMW. Jeg kan ganske enkelt bare bedre identificerer mig med Omega i min egen nutid......(ud over det synes jeg faktisk helt "objektivt" at omega'et ser bedre og mere harmonisk ud på armen)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)