31-07-2012, 05:54 PM
Ok, jeg forsøger ikke på at lade andre ure med den teknik, det skulle da lige være hvis jeg kan få batteriet pillet ud af uret, for så må det da kunne oplades sepperat og bruges i bredere forstand, jeg tænker at det måske endda er en god ide at sætte genladelige batterier i alle mine ure, når de næste gang skal skifter (hvis det overhovedet lader sig gøre) det ville da spare mig for en del penge og besvær og måske i sidste ende give råd til et ur mere pr. år. Men jeg har læst hele tråden du henviser til og her ser jo ud til at være rigtigt mange smarte og endda billige løsninger, jeg har ikke selv en sådan "induktions lader", men min far har tilfældigvis en til en barberemaskine, og jeg har lige haft ham i tlf. i en hel time om emnet, han mener så at de magnetiske kræfter der er på spil i sådan et app. vil skade hans ur og han tror ikke rigtigt på at det vil have nogen lade efekt, men det er helt klart løsningen..! jeg skal bare bruge mere tid på at få ham til at prøve det, så tak fordi jeg må trække på din ekspertise John.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)