05-12-2011, 08:55 PM
Marinemasteren skal ikke, efter min mening, have hverken logo på kronen eller safirglas. Uret er en hyldest til Seikos første automatiske 300m diver, og lægger sig derfor designmæssigt op ad dette ur. Man må også huske på, at Hardlex glas ikke "bare" er Hardlex glas. Det fås i forskellige udgaver, hårdheder og tykkelser. Fælles for alle Hardlex glas er, at skulle de få et meget hårdt stød, så splintrer de ikke, men "knækker sammen". Det giver jo god mening, at konstruere et prof diver glas på denne måde, hvor et skarpt splintret glas kan være til fare for en dykker
Min Seiko diver top 5 liste ser således ud:
Seiko Marinemaster (Prof diver med historiske rødder og en utrolig høj finish. Man får langt mere ur for sine penge, end man reelt betaler for)
Seiko Sumo (Fantastisk kassefinish til prisen, super lume og god bærekomfort. Mangler lidt på historikken og den indre konstruktion for at slå MM)
Seiko Knight (7S26 entry level værk er eneste minus, for lume, bærekomfort og overall finish er helt i top - super komfortable lænke)
Seiko Monster (Helt sin egen, men designet er ikke for alle, og dermed bliver det ikke til en top placering)
Seiko SKX007 (Klassisk, robust og bredt anvendelig. Skive uden indrammede markeringer og hvid dag/dato baggrund trækker lidt ned)
Min Seiko diver top 5 liste ser således ud:
Seiko Marinemaster (Prof diver med historiske rødder og en utrolig høj finish. Man får langt mere ur for sine penge, end man reelt betaler for)
Seiko Sumo (Fantastisk kassefinish til prisen, super lume og god bærekomfort. Mangler lidt på historikken og den indre konstruktion for at slå MM)
Seiko Knight (7S26 entry level værk er eneste minus, for lume, bærekomfort og overall finish er helt i top - super komfortable lænke)
Seiko Monster (Helt sin egen, men designet er ikke for alle, og dermed bliver det ikke til en top placering)
Seiko SKX007 (Klassisk, robust og bredt anvendelig. Skive uden indrammede markeringer og hvid dag/dato baggrund trækker lidt ned)
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)