02-05-2008, 09:58 AM
Magnum Skrev:De fleste der har et Omega er ikke samlere, men har valgt at købe et godt ur. De er for det meste interesseret i at få den bedste service, der gør at deres ur holder længst, ikke en "spring over hvor gærdet er lavest" service.
Det er da dovenskab hvis urmageren siger "det er for at bevare urets originalitet" hvis han ikke vil udføre kasse-arbejde, det må jo ligesom være op til kunden, hvad han ønsker gjort.
men nu befinder du dig jo på et debatforum, hvor der er en del samlere og andre urnørder der ikke ønsker kassen (på lang sigt) ødelagr af maskinpoleringer.
Naturligvis skal arbejdet gøres rigtigt mht pakninger mv. Jeg stoler på at min urmager gør det nødventige for at bevare uret og det er det vigtigste for mig. Vi aftaler altid om krone og glas skal skiftes. Kronen kan jo være en speciel model som man hellere bevarer end får en ny "ucharmerende" krone. Glasset kan måske poleres - det har jeg ogte selv gjort - i stedet for at skifte. Det passer jo fint på et Vintage ur!
Det kunne være interessant at få "nyurssamlere" på banen og høre dem om de ønsker maskinpolering af kasserne ved service hvert 5. år!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)