Den "røde tråd" i reference nr?
Oyster er dyrere brugt end Jubilee. Simpelthen fordi den er mere robust og tidssvarende. Dermed mere populær. Fra ny er det en anden snak.

Det er netop en del af fornøjelsen ved at interessere sig for ure at man hygger sig med søgningen. Man finder ud af hvad der findes og snævre sig ind på målet. derefter går jagten igang på det helt rigtige ur hvor ref., stand, tilbehør, skive, lænke og ikke mindst pris matcher ens krav. Jeg har samlet på ure i 5-6 år og jeg har stadig modeller jeg søger, hvor det rigtige endnu ikke er dukket op. Så som det blev skrevet i en anden tråd er tålmodighed en væsentlig egenskab at besidde som samler. Held med det...!

/Mads[/quote]

Hej Mads,

Hvor har du bare ret!

Da jeg købte mit Breitling ur havde jeg faktisk sparet op til det i 2 år og alligevel endte det med at blive et impulskøb (nærmest) fordi jeg var usikker på hvad jeg ville ha og måske blev grebet lidt af stemningen og den søde ekspedient og lod mig presse.. det var jo fjollet, for nu har jeg lige smidt en masse penge ud af vinduet, da jeg solgte det.

Jeg har heller ikke klar over dengang, hvor stort markedet er for brugte ure og at jeg sagtens kunne finde noget der. Jeg handler brugt med andre dyre varer (tasker især) og ved jo at man kan spare mange penge, men noget så personligt som et ur ville jeg egentlig gerne købe helt fra nyt.. og dog - for et brugt ur i ny-stand er altså ligeså godt. Tror bare jeg lige skal ud over den der barriere.

Og så var det en fantastisk oplevelse at gå ind i butikken og købe mit ur dengang. En dejlig sommerdag.... uret på armen og så hen på Det elektriske hjørne og drikke rosevin. Husker tydeligt endnu, hvor meget jeg var oppe og køre over det... nærmest ligesom efter en lang løbetur, hvor blodet bare ruller i kroppen...

Nå men mon ikke jeg kan undvære det, når det kommer til stykket... nu har jeg jo prøvet det. Desuden er jeg sikker på, at glæder blir endnu større denne gang, når jeg finder det helt rigtige (men efter at have været her, har jeg en fornemmelse af, at det ikke blir det sidste.. nu kunne jeg også tænke mig et vintage Omega)

tak igen Mads.

Hanne
Svar

Beskeder i denne tråd
Den "røde tråd" i reference nr? - af pokus14 - 26-04-2008, 02:26 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 26-04-2008, 04:40 PM
[Intet emne] - af pokus14 - 26-04-2008, 08:26 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 26-04-2008, 09:48 PM
[Intet emne] - af pokus14 - 26-04-2008, 11:15 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 27-04-2008, 12:06 AM
[Intet emne] - af pokus14 - 27-04-2008, 09:32 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)