27-04-2008, 12:06 AM
pokus14 Skrev:tak igen Mads.
jeg må forske lidt og søge mig lidt frem. Det er nu også næsten en stor del af fornøjelsen.. at undersøge og finde ud af, hvad man skal ha. Det hygger jeg mig rigtig godt med i hvert fald og det haster jo ikke. Ingen grund til forhastede beslutninger i den prisklasse...
Jeg synes ellers priserne er lavest med Oyster lænken ifølge den prisliste jeg har fået med fra Klarlund. Oyster lænken er min favorit. Synes den er lidt mere sporty og superfin til et stålur med romertal og perlemorsskive.
Hanne
Oyster er dyrere brugt end Jubilee. Simpelthen fordi den er mere robust og tidssvarende. Dermed mere populær. Fra ny er det en anden snak.
Det er netop en del af fornøjelsen ved at interessere sig for ure at man hygger sig med søgningen. Man finder ud af hvad der findes og snævre sig ind på målet. derefter går jagten igang på det helt rigtige ur hvor ref., stand, tilbehør, skive, lænke og ikke mindst pris matcher ens krav. Jeg har samlet på ure i 5-6 år og jeg har stadig modeller jeg søger, hvor det rigtige endnu ikke er dukket op. Så som det blev skrevet i en anden tråd er tålmodighed en væsentlig egenskab at besidde som samler. Held med det...!
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)