26-04-2008, 05:05 PM
Du skal have det beløb som et tilsvarende vil koste. Så reglen om at det to år efter erhvervelse bliver nedskrevet med xx % holder ikke. Jeg har selv tjekket med mit forsikringsselskab idet det ville være surt at få stjålet et vintage Seadweller med 40 år på bagen for så at få at vide at så gammelt et ur jo intet er værd.
Men forsikringsselskaberne gør hvad de kan for at forhandle prisen ned. Omvendt kan man også få sine ting godt udbetalt hvis man taler sin sag godt.
Men det er aldrig rart at man får "dobbelt tæsk", af både overfaldsmænd samt taksatoren, som du i værste fald kunne have fået.
Jeg håber du får et 116710 og det kan erstatte dit 16710. Om ikke andet får du et ur der er en klasse mere lækkert lavet end det gl.
/Mads
Men forsikringsselskaberne gør hvad de kan for at forhandle prisen ned. Omvendt kan man også få sine ting godt udbetalt hvis man taler sin sag godt.
Men det er aldrig rart at man får "dobbelt tæsk", af både overfaldsmænd samt taksatoren, som du i værste fald kunne have fået.
Jeg håber du får et 116710 og det kan erstatte dit 16710. Om ikke andet får du et ur der er en klasse mere lækkert lavet end det gl.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)